چیزی که به ما نسبت داده میشود را قبول نکنید مگر این که موافق قرآن باشد . امام صادق علیه السلام

 

مباحث عقلی و اعتقادی      مقدمات تفقه در قران و روایات       قرآن خلافت و امامت      ولایت فقیه و حکومت      زنان از منظر قرآن       خانواده و همسریابی     آموزش آمیزش       احکام ازدواج موقت      احکام

 

به نام خدا

قطعا شما دوست دارید از عملیات جنسی خود احساس رضایت داشته باشید و از این که احساس کنید این کار شما منافات با ارزشهای انسانی و یا اسلامی دارد شدیدا متنفرید واین امر ممکن است  احساس رضایتمندی شما را نسبت به همبستری باهمسرتان کاهش دهد .

بنابرین باید از آموختن اطلاعات غلط در این باره به شدت پرهیز کنید تا در هنگامه عشق بازی با همسرتان نتنها ، نگرانی و غصه  لذت شما را کاهش ندهد بلکه خدا را شاهد این رفتار ببنید و ببینید که ملائکه شما را همراهی میکنند ، گویا کسانی را همراهی میکنند که در راه خدا شمشیر کشیده اند و آماده باشید برای پوست انداختن از گناهان !       (الكافي    5    496 )

 

 
 
وظیفه زن قبل از نزدیکی و آمیزش:

 

1) پیامبر اکرم فرمودند: هيچ زنى قبل از اینکه خود را به شوهر عرضه كند حق ندارد بخوابد ،

و منظور از عرضه داشتن اينست كه لباسش را در آورد

و همراه با شوهرش به زیر لحاف برود

انگاه پوست خود را به پوست همسرش بکشد

هر گاه چنین کرد خود را به همسرش عرضه کرده وگرنه نه .

 

زمان عرضه و تن نازی :

 

 2) امام صادق علیه السلام فرمودند :

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

از وظایف زن این است که خود را به بهترین عطرها خوش بو کند و زیبا ترین لباسهایش را بپوشد و خود را با زیباترین وسائل آرایشی آرایش کند

و خودش را شب و روز به همسرش عرضه کند .

 

و البته وظایفش بیشتر از این است .

  ( بدون اجازه شوهرش روزه مستحبی نگیرد .

از خانه اش بدون اجازه شوهرش خارج نشود ) مراجعه شود به حقوق الزوج )

 

 

۱۴)  رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند:

زن برای شوهرش در خانه باید خود را به بهترین عطر ها معطر کند و بهترین لباس ها را بپوشد و باید با بهترین زینتها خود را تزیین کند وباید هر صبح وشام خود را به همسرش عرضه کند والبته حقوق مرد بر عهده زن بیشتر از اینهاست.

 

۱۵) رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند:

بهترین آنها زنی است که بسیار بچه دار شود و بسیار مهربان باشد وبسیار پوشیده باشد

بهترین آنها زنی است که عفیف باشد و در خانواده اش بسیار ارجمند و گرامی

بهترین آنها کسی است که در مواجه با همسرش بسیار ذلیل و با خشوع باشد

وبهترین آنها کسی است که در برابر غیر همسرش در پناه سپر و دژی محکم باشد

بهترین آنها کسی است که با دقت حرفهای شوهرش را بشنود

وامر او را اطاعت کند

و زمانی که همسرش با او تنها شد هر چه شوهرش از او بخواهد به او ارزانی کند و آنرا برای او انجام دهد اما این پاسخ گویی او به خواسته های شهوانی همسرش مانند پاسخ گویی مردان نباشد

( همچون مردان سنگین و با وقار عمل نکند بلکه هر چه در توان دارد آزادانه در اختیار همسرش قرار دهد و به اصطلاح امروزی ها گرم مزاج باشد . این معنا از چند روایت موجود در بحث نیز فهمیده میشود روایت حشری بودن زن در برابر همسرش)

 

 

وظیفه مرد قبل از نزدیکی و آمیزش :

  

3) امام رضا علیه السلام فرمودند :

با هیچ زنی نزدیکی نکن مگر اینکه از قبل با او بازی کرده باشی و زیاد با او بازی کن و سینه هایش را نوازش کن . بعد از این کار شهوت زن بر او غلبه میکند وآب او جمع میشود .چرا که آب زن به واسطه سینه هایش فراهم میشود . و شهوت از صورت وچشمان زن آشکار میشود در این زمان او از تو همان شهوتی را می خواهد که تو از او می خواهی .

 

نگاه به بدن عریان همسر:

 

4) شخصی از امام صادق علیه السلام در مورد مردی پرسید که به زن لخت و عریان خودش نگاه میکند . که آیا این کار جایز است ؟

حضرت فرمودند : اشکالی ندارد . مگر لذت غیر از این است ؟

 

5) امام صادق علیه السلام فرمودند :

بهترین زنان و زیبا ترین زنان از زنان دنیا هستند و آنها از حور العین بهشتی زیبا تر هستند و هیچ اشکالی ندارد که مرد به همسرش نگاه کند در حالی که همسرش لخت و عریان است .

6) امیر مومنین علی علیه السلام فرمودند :

زمانی که کسی قصد نزدیکی با همسرش دارد زیاد سخن نگوید که سخن گفتن موجب گنگ شدن فرزند میشود .

در آن هنگام به داخل آلت تناسلی همسرش نگاه نکند که ممکن است چیزی ببیند که خوشش نیاید و البته سبب کوری فرزند هم میشود .

 

بوسیدن آلت تناسلی همسر:

  

7) شخصی میگوید از امام موسی کاظم علیه السلام پرسیدم :

آیا جایز است مردی آلت تناسلی زنش رو ببوسد ؟

حضرت فرمودند : اشکالی ندارد .

 

استفاده از تمام بدن ( حتی دهان ) برای تحریک همسر:

 

8) زراره میگوید :

ما همسایه ای داشتیم که پیر بود ولی کنیز جوانی داشت که او را به سی هزار درهم خریده بود .اما نمیتوانست آنچنان که میخواهد از او لذت ببرد .وآن زن به او میگفت دستت را بین دو لابی کلیترس ( بین دوطرف آلت تناسلی- شکاف الت تناسلی ) من قرار بده که من از این کار لذت می برم اما آن مرد دوست نداشت این کار را انجام بدهد .او به من گفت تو از امام صادق بپرس آیا این کار جایز است؟

حضرت فرمودند : اشکالی ندارد .از هرقسمتی از بدنش میتواند برای این کار کمک بگیرد ولی از غیر بدنش برای این کار استفاده نکند .

اثبات وفاق  این روایت با قرآن در پست زیر :

 
  حکم ساکینگ و استفاده از آلت مصنوعی در قرآن   

لذت مومن در دنیا زنان و بوی خوب است :

 

9) رسول اکرم صلی الله علیه وآله دائما میفرمودند : لذت من فقط در زنان و بوی خوب است و نور چشم من در نماز و روزه است .

  

همت مردان و زنان :

 

 10) امام صادق علیه السلام فرمودند :

خداوند تبارک و تعالی آدم را از گل آفرید و حوا را از آدم .

بنابر این همت و تلاش مردان در زمین است و همت و تلاش زنان در مردان .

 

زن مومن حشری ؟

 

11) امام صادق علیه السلام فرمودند :

رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند بهترین زنان شما زن باعفتی است که شهوتش زیاد است .

------------(عفت در مقابل نامحرم و حشری بودن در کنار همسر) -----------

 

زن مومن وبی حیائی؟

 

12) امام صادق علیه السلام فرمودند :

بهترین زنان شما زنی است که زمانی که شوهرش با او خلوت میکند برای شوهرش لباس حیاء را در می آورد و هنگامی که خود را می پوشد ، در کنار شوهرش زره حیاء را به تن میکند

 

 

پستهای مرتبط با این موضوع :

 

منابع

_____________________________

 

1) وسائل الشيعة 20 176 91- باب وجوب طاعة الزوج على المرأة

25354- الْحَسَنُ بْنُ الْفَضْلِ الطَّبْرِسِيُّ فِي مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ

عَنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه واله قَالَ :

لَا يَحِلُّ لِامْرَأَةٍ أَنْ تَنَامَ حَتَّى تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَى زَوْجِهَا تَخْلَعَ ثِيَابَهَا

وَ تَدْخُلَ مَعَهُ فِي لِحَافِهِ فَتُلْزِقَ جِلْدَهَا بِجِلْدِهِ فَإِذَا فَعَلَتْ ذَلِكَ فَقَدْ عَرَضَتْ

 2) الكافي 5 508 باب حق الزوج على المرأة .....

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ جَاءَتِ امْرَأَةٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَا حَقُّ الزَّوْجِ عَلَى الْمَرْأَةِ قَالَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ فَقَالَتْ فَخَبِّرْنِي عَنْ شَيْءٍ مِنْهُ فَقَالَ لَيْسَ لَهَا أَنْ تَصُومَ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْنِي تَطَوُّعاً وَ لَا تَخْرُجَ مِنْ بَيْتِهَا إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ عَلَيْهَا أَنْ تَطَيَّبَ بِأَطْيَبِ طِيبِهَا وَ تَلْبَسَ أَحْسَنَ ثِيَابِهَا وَ تَزَيَّنَ بِأَحْسَنِ زِينَتِهَا وَ تَعْرِضَ نَفْسَهَا عَلَيْهِ غُدْوَةً وَ عَشِيَّةً وَ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ حُقُوقُهُ عَلَيْهَا

 3) مستدركالوسائل ج : 14 ص : 221

الرِّسَالَةُ الذَّهَبِيَّةُ، لِلرِّضَا علیه السلام وَ لَا تُجَامِعِ امْرَأَةً حَتَّى تُلَاعِبَهَا وَ تُكْثِرَ مُلَاعَبَتَهَا وَ تَغْمِزَ ثَدْيَهَا فَإِنَّكَ إِذَا فَعَلْتَ ذَلِكَ غَلَبَتْ شَهْوَتُهَا وَ اجْتَمَعَ مَاؤُهَا لِأَنَّ مَاءَهَا يَخْرُجُ مِنْ ثَدْيِهَا وَ الشَّهْوَةَ تَظْهَرُ مِنْ وَجْهِهَا وَ عَيْنَيْهَا وَ اشْتَهَتْ مِنْكَ مِثْلَ الَّذِي تَشْتَهِيهِ مِنْهَا

 4) الكافي 5 497 باب نوادر ..... ص : 497

عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ رَجُلٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فِي الرَّجُلِ يَنْظُرُ إِلَى امْرَأَتِهِ وَ هِيَ عُرْيَانَةٌ قَالَ لَا بَأْسَ بِذَلِكَ وَ هَلِ اللَّذَّةُ إِلَّا ذَلِكَ

 5) وسائلالشيعة 20 121 59- باب جواز النظر إلى جميع بدن الز

قَالَ الصَّادِقُ ع الْخَيْرَاتُ الْحِسَانُ مِنْ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْيَا وَ هُنَّ أَجْمَلُ مِنَ الْحُورِ الْعِينِ وَ لَا بَأْسَ أَنْ يَنْظُرَ الرَّجُلُ إِلَى امْرَأَتِهِ وَ هِيَ عُرْيَانَةٌ

6) وسائلالشيعة 20 124

وَ فِي الْخِصَالِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَلِيٍّ ع فِي حَدِيثِ الْأَرْبَعِمِائَةِ قَالَ إِذَا أَتَى أَحَدُكُمْ زَوْجَتَهُ فَلْيُقِلَّ الْكَلَامَ فَإِنَّ الْكَلَامَ عِنْدَ ذَلِكَ يُورِثُ الْخَرَسَ لَا يَنْظُرَنَّ أَحَدُكُمْ إِلَى بَاطِنِ فَرْجِ امْرَأَتِهِ فَلَعَلَّهُ يَرَى مَا يَكْرَهُ وَ يُورِثُ الْعَمَى

 7) الكافي 5 497 باب نوادر ..... ص : 497

مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ هَمَّامٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى ع عَنِ الرَّجُلِ يُقَبِّلُ قُبُلَ امْرَأَتِهِ قَالَ لَا بَأْسَ

 8) الكافي 5 497 باب نوادر ..... ص : 497

25166- وَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ الْحَكَمِ بْنِ مِسْكِينٍ عَنْ عُبَيْدِ بْنِ زُرَارَةَ قَالَ كَانَ لَنَا جَارٌ شَيْخٌ لَهُ جَارِيَةٌ فَارِهَةٌ قَدْ أَعْطَى بِهَا ثَلَاثِينَ أَلْفَ دِرْهَمٍ وَ كَانَ لَا يَبْلُغُ مِنْهَا مَا يُرِيدُ وَ كَانَتْ تَقُولُ اجْعَلْ يَدَكَ كَذَا بَيْنَ شُفْرَيَّ فَإِنِّي أَجِدُ لِذَلِكَ لَذَّةً وَ كَانَ يَكْرَهُ أَنْ يَفْعَلَ ذَلِكَ فَقَالَ لِزُرَارَةَ سَلْ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ هَذَا فَسَأَلَهُ فَقَالَ لَا بَأْسَ أَنْ يَسْتَعِينَ بِكُلِّ شَيْءٍ مِنْ جَسَدِهِ عَلَيْهَا وَ لَكِنْ لَا يَسْتَعِينُ بِغَيْرِ جَسَدِهِ عَلَيْهَا

 9) مستدركالوسائل 1 419 59- باب استحباب التطيب ..... ص : 8

الطَّبْرِسِيُّ فِي مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ، وَ كَانَ أَيْ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه واله يَقُولُ جُعِلَ لَذَّتِي فِي النِّسَاءِ وَ الطِّيبِ وَ جُعِلَ قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ

 10) بحارالأنوار 11 113 باب 1- فضل آدم و حواء و علل تسميتهم

وَ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى خَلَقَ آدَمَ مِنَ الطِّينِ وَ خَلَقَ حَوَّاءَ مِنْ آدَمَ فَهِمَّةُ الرِّجَالِ الْأَرْضُ وَ هِمَّةُ النِّسَاءِ الرِّجَالُ

 11) الكافي 5 324 باب خير النساء ..... ص : 324

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص خَيْرُ نِسَائِكُمُ الْعَفِيفَةُ الْغَلِمَةُ

 12 ) الكافي 5 324 باب خير النساء ..... ص : 324

ٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ خَيْرُ نِسَائِكُمُ الَّتِي إِذَا خَلَتْ مَعَ زَوْجِهَا خَلَعَتْ لَهُ دِرْعَ الْحَيَاءِ وَ إِذَا لَبِسَتْ لَبِسَتْ مَعَهُ دِرْعَ الْحَيَاءِ

 13) تتمه بحث

 نگاه حرام :

امام باقر علیه السلام فرمودند :

رسول خدا صلی الله علیه وآله لعنت کردند مردی را که به فرج زنی نگاه کند که برای او حلال نیست .

مستدركالوسائل 1 376

عَنِ الْبَاقِرِ علیه السلام قَالَ لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ نَظَرَ إِلَى فَرْجِ امْرَأَةٍ لَا تَحِلُّ لَهُ

  

۱۴) الكافي 5 508 باب حق الزوج على المرأة ..... ص :

۱۵) من لايحضرهالفقيه ج : 3 ص : 389

 

تبیین این مسائل را در این صفحه خواندید :

1) زن تنها همتش باید شوهرش باشد .

2) چگونه یک زن خود را به شوهرش عرضه کند

3) ودر چه زمانهایی خود را به او عرضه کند

4) مرد چه لذتهایی میتواند از همسرش ببرد

5) زن چه لذتهایی میتواند از همسرش ببرد

6) وظایف مرد قبل از نزدیکی

۷) وظایف زن قبل از نزدیکی

( نکته : مطالب در حال جمع آوری است و بعدا هم موضوعات تکمیل خواهد شد و هم روایات هر موضوع _ ان شاء الله )